1 augustus 2022 | Dossier: Bedrijfsvoering,

Stoom je winkel klaar voor de digitale toekomst

Wil je je winkel toekomstbestendiger maken? Goed idee: het kan je meer nieuwe en tevreden klanten opleveren en bovendien tijd en geld besparen. Digitale kansen zijn er genoeg. Zoals het inrichten van een webshop, het slim inzetten van social media of een cloudkassa. Doe de Digitaliseringsscan van KVK, ontdek wat jij kunt doen, en vraag subsidie aan bij de RVO.

Digitaliseren
Foto: Jan Vasek

Het project Mijn Digitale Zaak is speciaal opgezet om winkeliers te helpen om de digitale kansen in kaart te brengen én uit te voeren. Door de Digitaliseringsscan te doen, krijg je een persoonlijk advies dat past bij jouw
ondernemersdoelen. Ook ontdek je waar jij als de ondernemer staat ten opzichte van branchegenoten.

Stap 1: Digitaliseringsscan

In ongeveer 20 minuten weet jij waar je staat op het gebied van digitalisering. Je krijgt een persoonlijk
advies dat past bij je volgende stap en bij je bedrijfsdoelstelling. Je ziet waar je staat ten opzichte van de
markt en je krijgt een schat aan informatie over hoe je de volgende stap zet. Op een gepersonaliseerde
routekaart zie je in één oogopslag welke andere succesvolle digitaliseringsmogelijkheden er voor de
retailsector zijn.

Mijn Digitale Zaak

Stap 2: Digitaliseringsaanbod

Vervolgens ga je op zoek naar leveranciers of digitaliseringspartners, passend bij jouw volgende
digitaliseringsstap. Landelijk en in je eigen regio.

Stap 3: Investeringssubsidie

Ten slotte kun je bij RVO een aanvraag doen voor de regeling ‘Mijn Digitale Zaak’. Deze subsidie vergoedt
50% van de ontvangen offerte voor de kosten van jouw digitaliseringsstap tot een maximum van 2.500
euro. Onder de subsidie vallen software, hardware, advies, implementatiekosten of het uitbesteden aan
derden.

Start de scan