19 oktober 2011

Themabijeenkomst ‘Het Nieuwe Winkelen’

Dobey Deurne

Dat het internet kansen biedt voor detaillisten, dat wist u al. Maar hoe zorgt u ervoor dat de consument die ’s avonds het internet afstruint, de volgende dag in úw winkel het product van zijn keuze koopt? Deze en andere vragen over ‘Het Nieuwe Winkelen’ komen aan de orde tijdens een nieuwe serie themabijeenkomsten die Dibevo dit najaar organiseert.

Jan-Willem Janssen, innovatie-adviseur bij het HBD en Edwin de Ron, Productmanager e-commerce bij de Rabobank brengen in kaart hoe het koop- en winkelgedrag van consumenten in rap tempo verandert en hoe u daar als winkelier op in kunt spelen.

Van online kijker naar offline koper

Jan-Willem JanssenDankzij mobiele technologie zijn consumenten in staat om op elke gewenste locatie verbonden te zijn met alle personen in hun sociale netwerk en hierdoor ook met hun meningen en adviezen. Consumenten wisselen hierdoor steeds vaker van kanaal tijdens hun koopproces. Voor detaillisten betekent dit een enorme kans om van websitebezoekers ‘offline kopers’ te maken die een product in de fysieke winkel aanschaffen. Tijdens zijn presentatie zal Jan-Willem Janssen u hierover meer vertellen aan de hand van concrete voorbeelden.

Internet en thuiswinkelen

Edwin de RonRuim 60% van de mkb-winkels heeft een eigen website, maar slechts 22% zet de webwinkel ook daadwerkelijk in als extra verkoopkanaal. Hierdoor profiteren zij nauwelijks van de aanhoudende groei in online aankopen. Edwin de Ron laat zien wat thuiswinkelen anno 2012 inhoudt en hoe ondernemers daar op in kunnen spelen. Ook zal hij laten zien hoe verkoopkanalen elkaar kunnen versterken en wat de invloed is van social media op de webwinkelier.

Data

Maandag 24 oktober - Van der Valk Hotel Assen
Maandag 7 november - Van der Valk Hotel Molenhoek - Nijmegen
Maandag 21 november - Van der Valk Hotel Rotterdam - Nieuwerkerk
Maandag 12 december - Van der Valk Hotel Haarlem-Zuid

Alle themabijeenkomsten beginnen om 19.00 uur en eindigen rond de klok van 22.00 uur.