TRIXIE viert dit jaar zijn 50-jarig jubileum met een vernieuwde huisstijl. Het bedrijf werd in 1974 opgericht door de Deen Bonnik Hansen en is sindsdien uitgegroeid tot de Europese marktleider voor huisdieraccessoires. Tegenwoordig zijn TRIXIE-producten wereldwijd verkrijgbaar.
Volgens directeur Volker Haak, die zijn carrière bij TRIXIE in 1985 begon, heeft het bedrijf na de Duitse hereniging in de jaren negentig een enorme groei doorgemaakt. Van een team van 7 medewerkers is TRIXIE uitgegroeid tot een bedrijf met bijna 600 medewerkers uit 27 verschillende landen. Het bedrijf verkoopt 6.500 producten voor diverse huisdieren aan groothandels en detailhandels.
In 2002 verhuisde TRIXIE naar Tarp en breidde sindsdien voortdurend zijn magazijn- en kantoorcapaciteiten uit. De huidige site beslaat ongeveer 98.000 vierkante meter, met opslagruimte voor 90.000 palletplaatsen en diverse automatische shuttlesystemen.
Nieuwe bedrijfsfilosofie
Sinds 2019 werkt TRIXIE aan een nieuwe bedrijfsfilosofie, ‘Friends for life’, die hun uitgebreide assortiment en de relaties met medewerkers, klanten en leveranciers benadrukt. Het resultaat is een concept vol persoonlijkheid dat toegankelijk, sympathiek en vrolijk is, maar ook moderniteit en duidelijkheid uitstraalt. Het concept wordt visueel vertaald in een geoptimaliseerd logo, nieuw verpakkingsontwerp en fris kleurenschema.
Het nieuwe concept maakte onlangs zijn debuut op de Interzoo in Neurenberg. De eerste verpakkingen in het nieuwe ontwerp zijn vanaf mei/juni beschikbaar.