14 maart 2022 | Dossier: Klanten,

‘Week van de Stenen Winkel’ moet winkeliers steuntje in de rug geven

De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk vieren ’Small Business Saturday’, België organiseert het ‘Weekend van de Klant’. Tijd voor een vergelijkbaar Nederlands initiatief, vond retailexpert Marian Bekkers, maar dan wat langer dan een dag of een weekend. De nieuwe ‘Week van de Stenen Winkel’ vindt plaats van 9 t/m 15 mei. Doel: de lokale stenen winkel in het zonnetje zetten en aandacht creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument.

Week van de Stenen Winkel

“Na alle lockdowns en uitdagingen van de afgelopen jaren, ontstond begin dit jaar het idee iets bijzonders te doen om de kracht van lokale stenen winkels te vieren”, vertelt Marian Bekkers. “Want achter die winkels schuilen stuk voor stuk hardwerkende ondernemers die willen bijdragen aan de lokale economie en de lokale leefbaarheid. Ik hoop dat zij met dit initiatief weer een steuntje in de rug krijgen.”

Gratis deelname

Winkels kunnen zich tot en met 17 april gratis aanmelden voor deelname aan deze week. Iedere deelnemende winkel krijgt toegang tot een lesplatform met tips van 15 retail-experts over hoe van de ‘Week van de Stenen Winkel’ een succes te maken op de winkelvloer. Ook is er voor iedere deelnemer een gratis promo-pakket beschikbaar om ‘de week’ te promoten bij klanten.

Marian Bekkers: “Ik ben ontzettend trots dat zoveel retail-experts belangeloos meewerken aan deze week, en we hopen samen dat we hiermee ons steentje bijdragen aan een mooie toekomst voor stenen winkels.”

Meer informatie over de ‘Week van de Stenen Winkel’ is te vinden op weekvandestenenwinkel.com.