De afgelopen periode heeft franchiseorganisatie GroenRijk Retail B.V. onder de tuincentrummedewerkers gevraagd naar het beste idee voor GroenRijk. Een aantal medewerkers leverde goede suggesties in, maar er was er één die daar bovenuit stak. De tuincentrumorganisatie bestempelde het idee van Lenneke van Rossum van GroenRijk Aralia tot ‘Beste idee van GroenRijk’.
Op donderdag 12 maart ontving Van Rossum een cheque voor een verblijf bij Landal Greenparks.
Lenneke van Rossum omschrijft haar idee als volgt:
‘Dit idee speelt in op de andere tijd, waar wij in leven en werken. Onder het motto ‘Je creëert wat je vibreert!', oftewel 'Wat je uitstraalt trek je aan!'.
Alles wat je aandacht geeft groeit! Of het nu om plantjes, een relatie, de webshop, of de verkoop van veranda’s gaat. En of dat het nu negatief of positief is, als je het aandacht geeft wordt het sterker/groter.
Iedere keer wanneer wij (ondernemers, organisatie, personeel) ons richten op de lage omzet, het personeel dat niet hard genoeg werkt, vindt dat er te weinig klanten zijn, de GroenRijkers die afvallen etc. vermeerderen we de negatieve energie. Het is dus van belang dat wij met elkaar de energie gaan verleggen naar positieve energie.
De valkuil: 70% van onze gedachten zijn negatief. Wij zijn gewend aan een bepaalde manier van denken en werken. Het zal even tijd nodig hebben om onze manier van werken en denken aan te passen.’
Bron: GroenRijk Retail B.V.