09 februari 2015 | Dossier:

Workshop ‘Aan de slag met e-mailmarketing’

E-mailmarketing - leuke workshop voor iedereen die (betere) nieuwsbrieven wil versturen!

Wil je starten met het sturen van een nieuwsbrief? Of leren hoe je je nieuwsbrief op een meer succesvolle manier inzet? Dan is de workshop ‘Aan de slag met e-mailmarketing’ precies wat je nodig hebt.

Gericht benaderen van klanten

Je winkel of bedrijf onder de aandacht brengen van je doelgroep. Vroeger stuurde je daarvoor een brochure. Maar tegenwoordig lijkt het effect van zo’n folder kleiner en kleiner te worden. Maar ja, hoe communiceer je dan met je (potentiele) klanten?

Het antwoord is e-mailmarketing. Het versturen van een nieuwsbrief. E-mailmarketing staat voor veel winkels en bedrijven nog in de kinderschoenen. En dat terwijl het een goedkope, effectieve en simpele manier is om je klanten te verleiden een bezoek aan je bedrijf te brengen en je omzet te verhogen.

Wist je dat het veel makkelijker is iets aan je bestaande klanten te verkopen dan nieuwe klanten te trekken? De kans om meer te verkopen aan je bestaande klant is zo’n 65%. Diezelfde kans ligt bij een nieuwe klant op zo’n 10%. De kans laten liggen om vaker en gericht met je bestaande klanten te communiceren kost je dus simpelweg omzet. En e-mailmarketing is de perfecte manier om op een gerichte manier je bestaande klanten te benaderen.

De workshop

Tijdens deze 3,5 uur durende workshop leer je het volgende:

  • Waarom e-mailmarketing de manier is om met je klanten te communiceren.
  • Welke (gratis en gebruiksvriendelijke) software je kan gebruiken om met je nieuwsbrief te starten.
  • Hoe je een nieuwsbrief opstelt en wat voor soort inhoud je in je nieuwsbrief plaatst.
  • Hoe vaak en wanneer je je nieuwsbrief het beste kunt versturen.
  • Hoe je een emaillijst van (potentiele) klanten opbouwt.

Je sluit de workshop af met het maken van een kort actieplan waarin je bepaalt hoe je nieuwsbrief de komende maanden gestart of verbeterd wordt.

Kooplust

Marian BekkersJe cursusleider in deze workshop is Marian Bekkers van Kooplust Retail Inspiratie & Advies. Bekkers schrijft en adviseert over hoe bedrijven hun klanten kunnen prikkelen om (meer) te kopen. Sinds januari 2014 verzorgt ze ook een gastblog op de website van Dibevo.

Voor wie?

Eigenaren van dierenspeciaalzaken, dierenpensions, trimsalons, hondenuitlaatservices en tuincentra met dierenafdeling (max. één deelnemer per onderneming).

Datum en locatie

Dinsdag 7 april in Van der Valk Hotel Breukelen.

Programma

13.00 uur Ontvangst met koffie & thee
13.30 uur Start workshop
17.00 uur Afsluiting

Wil je leren hoe je op een goedkope en effectieve manier met je klanten communiceert? Dan is de ‘Aan de slag met e-mailmarketing’ iets voor jou. De workshop is volgepakt met praktische en succesvolle tips, genoeg redenen dus om deze middag niet te mogen missen!