Beeztees heeft de coronaperiode gebruikt om de geplande herstructurering bij dochter Karlie GmbH in Duitsland versneld voor te bereiden. Een ingreep die noodzakelijk is om de gerealiseerde omzetgroei verder door te kunnen trekken.
Commercieel directeur Jacco Buijs vertelt: “'We hebben sinds de overname in 2017 veel geïnvesteerd in Karlie. Dankzij loyale klanten en een ijzersterk team zijn onze omzetten flink gegroeid. Echter, ons rendement groeide niet mee vanwege oude afspraken die nog gekoppeld waren aan de overname in 2017.”
“Deze herstructurering hebben we aangegrepen om van deze oude afspraken af te komen”, legt Job van Riel, eigenaar Beeztees/Karlie uit. “Zo kunnen we door met een gezond en winstgevend bedrijf.”
Karlie GmbH gaat als zelfstandige organisatie in Duitsland verder. Een groot sales- en marketingteam blijft het oude en vertrouwde aanspreekpunt voor de klanten. Orderintake en facturering blijven vanuit Karlie GmbH in Duitsland plaatsvinden.
“Ook al blijft Karlie ons hoofdmerk voor Duitsland, klanten hebben daar nu ook de kans om nog meer en gemakkelijker producten vanuit de Beeztees en Designed by Lotte range te bestellen”, zegt Guusje van Riel, eigenaar Beeztees / Karlie en verantwoordelijk voor inkoop en product development.
Qua efficiency is de meest ingrijpende wijziging het sluiten van het magazijn in Duitsland; de gehele logistieke operatie vindt met ingang van 1 december plaats vanuit het centraal magazijn in Waalwijk.