Investeringsfondsen The Craftory en DLF Venture investeren 22 miljoen dollar in honden- en kattenvoedingsmerk Edgard & Cooper. Deze investering geeft Edgard & Cooper de mogelijkheid om nog verder te groeien in Europa én tegelijkertijd de focus te houden op hun duurzaam ondernemersmodel.
Sinds de oprichting in 2016 focust Edgard & Cooper zich op innovatieve dierenvoeding met een beperkte ‘pootafdruk’. Dit doen ze door gebruik te maken van verse en voedzame ingrediënten verpakt in biologisch afbreekbare en recyclebare verpakkingen.
Edgard & Cooper is nu bijna vijf jaar actief in Nederland en heeft een grote fanbase van honden, katten en hun baasjes die het belangrijk vinden dat de voeding milieuvriendelijk gemaakt en verpakt wordt. Met meer dan 600 verkooppunten is het merk een niet meer weg te denken speler op de snelgroeiende markt van honden- en kattenvoer.
Samen met een team van 100 mensen en een tiental office dogs is het merk inmiddels actief in 13 Europese landen met onder meer een kantoor in Rotterdam, maar ook in bijvoorbeeld Londen en Parijs.
Duurzaam ondernemersmodel
Met de investering van The Craftory en DLF Venture wil Edgard & Cooper haar positie in Europa versterken, maar nog belangrijker vinden de ondernemers het om hun duurzame ondernemersmodel te kunnen behouden.
Koen Bostoen, medeoprichter Edgard & Cooper: “We zijn op zoek gegaan naar investeerders die niet alleen interesse toonden in groei en winst, maar investeerders die net als wij, geloven dat een merk in eerste instantie oog moet hebben voor het welzijn van dieren, mensen en het milieu. Beide investeringsfondsen sluiten naadloos aan bij onze visie. Wij zijn dan ook enorm blij met hun steun.”