Boehringer Ingelheim Animal Health is gestart met zijn ‘Dokter Kat’-campagne. Het doel van de social media-campagne is bewustzijn creëren voor kattengezondheid. Katten zijn namelijk meesters in het verbergen van ziekten. Dokter Kat wil alle Nederlandse katteneigenaren bereiken om zo samen te zorgen voor gezonde katten.
Katten zijn vanaf 7 jaar al ‘senior’ en kunnen dan te maken krijgen met gezondheidskwaaltjes. Aangezien katten heel goed zijn in het maskeren van hun gezondheidsproblemen, vallen deze niet meteen op. Het is dan ook niet gek dat eigenaren pas met hun kat naar de dierenarts (of dierenspeciaalzaak) gaan, wanneer ze duidelijk zien dat er iets aan hun kat mankeert. Mocht de dierenarts dan constateren dat een kat ziek is, dan zijn de ziektes vaak al in een vergevorderd stadium.
Hoe eerder de ziekte ontdekt wordt, hoe beter een behandeling doorgaans aanslaat. Met eenvoudige onderzoeken, zoals een vragenlijst of een gewichtscontrole zijn aanwijzingen te vinden of er iets mis is. Regelmatig een bezoekje aan de dierenarts is dus gewenst! Dokter Kat heeft de ambitie om meer bewustzijn te creëren voor de gezondheid van de volwassen kat én katten in het algemeen.
Boehringer Ingelheim benadrukt dat de campagne louter informatief is en bedoeld als hulpmiddel om medische kennis, ontwikkelingen en inzichten beter te kunnen begrijpen. Het is geen vervanging van professioneel medisch advies.