In de detailhandel werken bijna 900.000 mensen. Samen leveren winkeliers een grote economische en sociale bijdrage aan Nederland. Dit wordt te vaak vanzelfsprekend gevonden, omdat een winkel altijd in de buurt is. Daarom starten Dibevo en collega-brancheorganisaties de campagne ‘Mag het ietsje minder zijn?’
Met deze campagne willen we de meerwaarde van de winkelier breed uitdragen, zodat consumenten ons belang gaan inzien, zodat Den Haag onze belangen hoger op de politieke agenda zet en zodat wij vaker aan tafel zitten als beleid tot stand komt.
Inhoudelijk pleiten we ervoor dat dít ietsje minder mag zijn:
• Complexe regels;
• Accijnzen en btw;
• Loonkosten voor werkgevers;
• Lasten- en regeldruk.
En mag dit ietsje meer?
• Waardering voor ondernemerschap;
• Toegang tot financiering;
• Investering in winkelgebieden;
• Bescherming tegen hoge huren.
Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, slaan voor deze campagne verschillende verenigingen de handen ineen. ‘Mag het ietsje minder zijn’ is een campagne van een brede samenwerking tussen brancheorganisaties. Naats Dibevo zijn dat: NBOV, Vakcentrum, INretail, ANKO, KNS, Techniek Nederland, NSO Retail en NVER.
Als lid van Dibevo is ook jouw netwerk van groot belang. Daarom vragen we jou of je de boodschap breed wil uitdragen op jouw social media. Ga hiervoor naar https://ietsjeminder.nl/toolkit en gebruik de campagnebeelden en -teksten die je daar vindt op jouw LinkedIn-, Facebook- en Instagram-pagina’s. Er zijn ook posters beschikbaar voor elk type branche, waaronder dierenspeciaalzaken. Print de poster en hang hem op!
Laten we samen aan de bel trekken. Want de winkelier is méér waard!