Een voeding die 100% klimaatneutraal geproduceerd wordt, vindt de consument dat belangrijk? Nou en of, zo blijkt uit verschillende Europese onderzoeken. Ruim de helft van de hondeneigenaren vindt het belangrijk dat de fabrikant op een sociaal en ecologisch verantwoorde manier handelt. Een goede reden dus om de ecologische voetafdruk te verkleinen, dachten ze bij hondenvoedingmerk Goood. En dat leverde een mooie Ethical Award op.
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker voor huisdierbezitters. Zo’n 70% van de hondeneigenaren koopt dan ook het liefst producten uit de streek. En voor ruim 60% is het op diervriendelijke wijze houden van dieren een belangrijk criterium bij de beslissing voor echt goede voeding.
Twan Tak (21), eigenaar van Goood in Nederland en België: “We werken met streekproducten waar het kan en de voeding wordt 100% klimaatneutraal geproduceerd. We compenseren de uitstoot van de akker tot het voerbakje met gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten. De verpakkingen bestaan grotendeels uit hernieuwbare grondstoffen en de blikken verpakkingen zijn herbruikbaar. Tot slot steunt de consument met elke kilogram hondenvoeding een DoGoood-initiatief; organisaties die actief zijn in milieu- en dierenbescherming.”