4 mei 2018 | Dossier: Ledennieuws,

6 vragen over 25 jaar Dierenparadijs

Op 1 april was het precies een kwarteeuw geleden dat Yvonne Vlaardingerbroek haar dierenspeciaalzaak opende. En wat is er in die 25 jaar veel gebeurd. Eigenlijk zijn we wel benieuwd naar de hoogtepunten en geheimen van dit trouwe lid van Dibevo. Tijd voor een mini-interview met dierenspeciaalzaakondernemer Yvonne.

Dierenparadijs Ede bestaat 25 jaar

1. Wat was het hoogtepunt in het 25-jarig bestaan van je dierenspeciaalzaak?
De verbouwing van Dobey naar Pet’s Family, dat is voor ons het omkeerpunt geweest. Wij krijgen nu nog steeds complimenten over de inrichting zoals we die toen hebben gekregen.

2. Wat is het geheim om zo lang het bedrijf te runnen?
Plezier in je werk, gewoon doorgaan met ademhalen en doen waar je goed in bent.

3. Wat is je grootste blunder geweest?
Hetzelfde konijntje 2 keer op een dag verkopen in de hektiek. Eerste klant gereserveerd en de tweede nam het diertje gelijk mee!

4. Wat is je toekomstvisie op de huisdierenbranche?
Mijn idee voor de toekomst van de huisdierenbranche is dat wij als dierenspeciaalzaak steeds meer een soort voorportaal gaan zijn voor de dierenarts door onze klanten nog meer te adviseren. Daarbij hoort dan ook een goed gesorteerde medicijnenkast en voldoende diversiteit in het aanbod dierenvoeding. Net als bij een goede drogist.

5. Organiseer je nog mooie activiteiten de komende periode? (voor klanten / personeel)?
De komende periode zullen verschillende voermerken diverse demo’s geven. In de winkel zal er een kattengedragsdeskundige langskomen en een fotograaf om de dieren op de foto te zetten. Ook zal er een proeverij voor honden (met ballenbak) zijn en een rondleiding plus lezing bij Prins voor onze klanten. Via een Facebookverloting is er al een starterspakket voor kittens t.w.v. 85 euro overhandigd. Andere verlotingen volgen nog. Mede door ondersteuning van onze leveranciers wordt er de komende tijd heel veel extra’s weggegeven.

6. Heb je nog tips voor collega-ondernemers?
Mijn tip voor andere ondernemers: wees consequent, eerlijk en duidelijk naar je klanten. Iedere medewerkster bij mij vertelt hetzelfde verhaal en zo hoort het ook. En héél belangrijk, elkaar versterken. De meisjes roepen mij erbij, maar ik vraag ook regelmatig hun ondersteuning.