Onlangs is geheel plotseling Ad van Vuren overleden aan een hartaanval. Ad is van grote betekenis geweest voor de petfoodindustrie. Hij werkte jarenlang voor Witte Molen en later voor Beduco (onderdeel van het familiebedrijf Group Depré).
Ad van Vuren is altijd werkzaam geweest als (inter)nationaal verkoper en als conceptontwikkelaar in konijn & knaagdier-, vogel-, wildlife- en duivenvoeders. Hij had een zeer brede en unieke expertise. Hij was meer dan thuis in sales, productmarketing, conceptontwikkeling, recepturen formuleren en packaging.
Hij deed dit voor de merken van de bedrijven waarvoor hij werkte, maar ook nadrukkelijk voor (inter)nationale retailers die private label-concepten in de markt zetten. Met deze brede expertise was hij voor hen daarbij de ideale partner. Hij ontzorgde je van A tot Z. Er waren (en zijn) in Europa maar enkele mensen met deze vaardigheden. En daarbij dus onmisbaar en van essentieel belang voor (inter)nationale retailers waarbij private label een belangrijke pijler in hun business is.
Ad was in de branche een graag geziene persoon. Op de nationale en internationale beurzen kwam je hem altijd tegen. Hij kende jan en alleman. Altijd opgewekt. Altijd in voor een grap en grol. Maar bovenal ook iemand waar je altijd terecht kon met je vragen over de petfoodbusiness. Hij wist de weg of had de oplossing voor je in huis.
Jan Jennissen
Hoofd inkoop en category management bij Jumper