16 april 2018 | Dossier: Bedrijfsvoering,

Pets Place gaat samenwerking aan met bol.com

Sinds vandaag, 16 april, verkoopt Pets Place zijn volledige assortiment erf- en huisdierproducten ook via bol.com. Bol.com is hiermee het eerste externe online winkelplatform waar Pets Place mee samenwerkt naast de eigen fysieke winkels en webwinkel. Met deze samenwerking treedt Pets Place ook toe tot de Belgische markt.

Pets Place gaat verkopen via bol.com

Cora Kleinhout, Chief Commercial Officer bij Pets Place, licht toe: “Door samen te werken met bol.com zetten we weer een stap in onze omnichannel strategie. Dit is voor ons een belangrijke strategische pijler voor de toekomst, waarbij de focus ligt op acquisitie van nieuwe (online) klanten en op retentie van bestaande klanten middels een loyaliteitsprogramma. We verwachten in samenwerking met bol.com ons bereik te vergroten, de online omzet te verhogen middels hun e-commerce kennis en ervaring, goede service en betrouwbaarheid op het gebied van online winkelen.”

Toetreding Belgische markt

De samenwerking betekent tegelijkertijd een toetreding van Pets Place tot de Belgische markt. Voor Pets Place zijn de hoge bezoekersaantallen, het grote bereik onder gezinnen en de aanwezigheid op de Belgische markt doorslaggevend voor de samenwerking met bol.com.

Pets Place blijft zelf verantwoordelijk voor de logistieke organisatie van de bestellingen via bol.com. Zo verloopt de verzending via het eigen distributiecentrum in Ede, waar ruim 12.000 artikelen op voorraad liggen. Wanneer de klant op een werkdag voor 22 uur bestelt, heeft hij de volgende dag de bestelling in huis, in het weekend bestellen betekent maandag in huis.