Mkb-ondernemers kunnen zich weer aanmelden voor het initiatief ‘Eerste hulp bij online retail’. Met dit initiatief, waarbij studenten je helpen met online ondernemen, kun jij de kansen van digitalisering nog beter benutten. Nieuw dit jaar is dat de Digitale Werkplaatsen als ‘matchmaker’ optreden: zij zoeken naar een match tussen de bedrijven en studenten en koppelen die aan elkaar.
Als ondernemer kies je een onderwerp die het beste aansluit bij de online ambities van jouw onderneming, bijvoorbeeld op het gebied van online sales & marketing of automatisering. Het kan variëren van je website op orde krijgen tot het gebruiken van data om je bedrijfsprocessen beter in te richten. Een Digitale werkplaats uit jouw regio neemt contact met je op voor een intakegesprek om jouw vraagstuk te specificeren. Aan de hand daarvan gaan zij op zoek naar een student (of studentgroep) van een retail- of gerelateerde opleiding bij een regionale kennisinstelling, die je gaat helpen met deze uitdaging.
Zodra de juiste studenten gevonden zijn, koppelt de Digitale Werkplaats de juiste contactpersoon aan jou. Verdere verfijning van de opdracht en werkzaamheden, wordt besproken tussen jou, de student en de begeleider van de onderwijsinstelling.
Dit initiatief is een samenwerking van het Retail Innovation Platform, Retail Insiders en De Digitale Werkplaatsen. Meer informatie over het initiatief en hoe je je kunt aanmelden, vind je op de website.